Varukorg

Din varukorg är tom - men så behöver det inte vara

FORTSÄTT HANDLA

Leveransinformation

Du finner information kring aktuell lagerstatus under varje produkt på vår hemsida. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via separat mail. Du har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra din beställning. 

Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungliga frakten. 
Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter dig med en ny vara vid uppkommen fraktskada eller förlust av försändelse. Vid en eventuell retur till oss står du som kund för transportrisken.
För ej utlösta paket debiterar vi dig 395 kr för uppkomna omkostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.

Vi erbjuder följande fraktsätt:

Brev / Varubrev

För beställningar med mindre vikt och volym. Kan användas mot alla betalsätt förutom Postförskott. Din beställning levereras direkt i din brevlåda. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på hos dig eller lämna en avisering så du kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.

Postpaket 

Din beställning levereras till ditt närmaste postombud. Du kommer att få en avisering via antingen SMS eller post-avi. Vi rekommenderar att du fyller i ditt mobilnummer för SMS-avisering i kassan för kortast möjliga leveranstid. För att kunna lösa ut paketet krävs det att du har med dig giltig legitimation. Ett postpaket ligger kvar hos postombudet i 14 dagar från ankomstdatumet.

Hempaket

Leverans sker till din dörr helgfri vardag dagtid (08-17) eller kvällstid (17-21) beroende på ditt val i kassan. Valbara tidsintervall kan variera beroende på vilken ort leveransen ska ske till, för mer information kontakta PostNord på nummer 0771-33 33 10. PostNord kommer att skicka SMS till dig när paketet nått sista terminal, i SMS:et framgår valbara tidsintervall för leverans. Du bokar leveranstid genom att svara på SMS:et. Tänk därför på att registrera ett giltigt mobiltelefonnummer. Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta PostNord på 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. PostNord har då rätt att debitera dig den uppkomna kostnaden. För särskilda villkor vänligen se postnord.se

Hemleverans Pall

Tyngre och större gods måste levereras med pall, vilket sker till gatuplan helgfri vardag mellan klockan 09.30-11.30 och 13.30-15.30. PostNord kommer att kontakta dig för att meddela lämplig utkörningsdag och ungefärlig tidpunkt. Tänk därför på att registrera lämpligt telefonnummer som PostNord kan nå dig på dagtid. Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta Posten på 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. PostNord har då rätt att debitera dig den uppkomna kostnaden. För särskilda villkor vänligen se postnord.se 

Företagspaket

Leverans sker till registrerad företagsadress vardagar mellan klockan 08.00-17.00. Ingen avisering sker innan. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och försändelsen kan sedan hämtas på PostNords Företagscenter eller PostNords Åkericentral.

Hämta i butik

Beställ din vara på nätet och hämta sedan när det passar dig i vår butik. Du kommer få en avisering via SMS när din produkt kan hämtas. 

Lantbrevbärarlinje

Om du bor på en lantbrevbärarlinje och har valt hemleverans kommer PostNord lämna en avi i din brevlåda. Därefter ska du kontakta PostNord på 0771-33 33 10 för utkörning av din beställning. Vänligen observera att leveranstiden blir några dagar längre vid lantbrevbärarlinje.